tisdag 28 augusti 2012

Creative people is the raw material in todays society

Andra dagen startade med ett fantastiskt citat.



Ian Hill, moderatorn, sammanfattade det: Creative people is the raw material in todays society.

Bra sagt, av båda. Jag tror absolut att med ett mer och mer tekniskt självgående samhälle är vi inte bara de som programmerar robotarna, utan också de som utvecklar samhället genom nya idéer. Därför tänkte jag slå ett slag för entreprenörskap.

På senare tid har vi följt svenska entreprenörer som grundarna till Skype och Spotify som blivit totala succéer. Man har en idé, man utvecklar den, hittar sin målgrupp, marknadsför, och BAM - succé. Okej, nu fick jag det att låta väldigt enkelt, men finns det inga jobb (som tyvärr är väldigt angeläget inom vår region som har ett av landets högsta siffror av ungdomsarbetslöshet), då får man kanske skapa sig ett eget jobb?

Som tur är finns det en del stipendium till unga entreprenörer, och genom Ung Företagsamhet får många av Sundsvalls gymnasieelever testa på att starta sitt egna UF-företag. Världens chans! Ångrar att inte jag gjorde det innan jag tog studenten.
Här kan du läsa mer: http://www.ungforetagsamhet.se/


More later!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på vad du skriver. Vi tillåter inte rasism, personangrepp, ryktesspridning, svordomar, brottsuppmaningar eller uppvigling. Sådana kommentarer kommer inte att publiceras.