fredag 17 augusti 2012

P4 Sveriges radio

Tjo allihopa!

Sitter nu i personalrummet på Ica kvantum, min sista arbetsdag, och bara 1,5 dagar kvar tills vi åker. Börjar kännas riktigt bra och förväntan är stor!

Hur som helst så ringde SR P4 för en stund sen och ställde en massa frågor om vad jag förväntar mig och hur man kan använda sig av kultur i kristider. Jag berättade lite om hur man arbetar under sommarskolan, vad man får göra där och va ja förväntar mig. Jag pratade även om hur kultur och kreativitet bidrar till utveckling hos både individer och näringslivet och hur man lägger allt ner fokus på just kultur och kreativa lösningar och utbildningar.

Bleväven tillfrågad om kultur är någonting som jag är intresserade av och SJÄLVKLART är jag det! Och just därför är mina förväntningar ännu större.

Jag förväntar mig att vi kommer komma men med konkreta idéer och lösningar på problem.
Jag förväntar mg att kunna ha nytta av detta på både personlig men även professionell nivå, i samband med organisatoriska arbeten och i nämnden.
Jag förväntar mig även en jäkligt kul vecka där vi får ta del av värdlandets(stadens) kultur och dess vikt.

Allt detta var nog bara några förfrågar för dm att ha lite kött på benen då de sk återkomma 8.15 svensk tid på måndag morgon.... Alltså 6.15 på Azorerna! Får väl se hur kvickt och snabbtänkt man är vidden tiden!

// Lampinen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på vad du skriver. Vi tillåter inte rasism, personangrepp, ryktesspridning, svordomar, brottsuppmaningar eller uppvigling. Sådana kommentarer kommer inte att publiceras.