onsdag 15 augusti 2012

Stipendieutdelning på Landstinget

Tjo!

Har precis kommit hem från en väldigt trevlig och intressant dag i Härnösand med politikerna på regional utveckling. Blev ditkallad för stipendieutdelning tillsammans med Maria. Tyvärr kunde hon inte delta på grund av arbete. Själv råkade jag ut för samma vid förra årets utdelning - kanske är det en trend att bara dyka upp på sista årets utdelning? Vi märker väl!

Hur som helst så fick jag ta emot gratulationer, en finfint stipendium och en grymt fint blombukett!
Fick lite mer papper tillhands som kan vara bra inför sommarskolan - papper om vad som är aktuellt i Västernorrland på kulturfronten och mer information om ta kulturkonsulenter och vad dem gör. Mycket bra

!

Käkade lunch på en riktigt mysig restaurang " Mormor Hilmas" där vi åt god hemlagad mat och diskuterade arbetet inom nätverkens, sommarskolan, kulturverksamheter, vad kultur är och jag berättade om vår ungdoms satsning i Sundsvall - Unga Magasinet. Vissa av dem hade ingen aning om vad det är, men nu är dem väl informerade och fann det väl intressant! 

Jag passade även på att förankra min och Marias idé om hur viska marknadsföra detta när vi kommer hem. Mycket bra idé, tyckte dem. 

Nu inväntar de med intresse om vad vi kan ha fått med oss för nya idéer hem. 

Hörs! // Lampinen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på vad du skriver. Vi tillåter inte rasism, personangrepp, ryktesspridning, svordomar, brottsuppmaningar eller uppvigling. Sådana kommentarer kommer inte att publiceras.